رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جام جهانی 2022| ایران صفر - آمریکا یک/ رویای صعود بر باد رفت/ یانکی‌ها حریف لاله‌های نارنجی در دور حذفی + عکس و فیلم

22:25 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۵۴۴۸
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
تیم ملی فوتبال ایران در سومین و حساس‌ترین دیدار خود از دور گروهی جام جهانی 2022 مقابل آمریکا شکست خورد.

خبرگزاری میزان – دوحه، دهمین روز از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری ۲ دیدار حساس از گروه B پیگیری شد که تیم ملی فوتبال ایران در سومین و حساس‌ترین بازی خود از ساعت 22:30 امشب(سه‌شنبه) در استادیوم الثمامه و در نبردی که حکم مرگ و زندگی برای شاگردان کی‌روش دارد به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و در حالی که ایران برای صعود به یک مساوی نیاز داشت، اما در انتهای این بازی مهیج شاگردان کی‌روش با نتیجه یک بر صفر مغلوب رقیب خود شدند تا شانس رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی را از دست دهد.

در نیمه اول تیم آمریکا نمایش برتری داشت و موفق شد با تک گل کریستین پولیشیچ در دقیقه 38 از یوزهای ایرانی پیش بیفتد. در نیمه دوم بازیکنان ایران با تغییرات کی‌روش توپ و میدان را در دست گرفاتند، اما نمایش خوب یانکی‌ها در خط دفاعی باعث شد مهاجمان ایران از گلزنی ناکام بمانند تا در پایان آمریکا با پیروزی یک بر صفر مقابل ایران به عنوان هفتمین تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

در دیدار همزمان تیم ملی انگلیس در استادیوم احمد بن علی به مصاف تیم ولی ولز رفت و در پایان با نتیجه 3 بر صفر از سد حریف خود گذشت تا سه‌شیر با کسب دومین برد خود و 7 امتیاز به عنوان ششمین تیم به جمع 16 تیم نهایی راه پیدا کرد.

تیم ملی آمریکا هم با کسب این برد 5 امتیازی شد تا یانکی‌ها حریف هلند در مرحله یک هشتم نهایی شوند.

با این نتیجه تیم ملی ایران با یک تساوی و یک برد و کسب 4 امتیاز در رده سوم گروهش ایستاد و از رسیدن به جمع 16 تیم نهای بازماند.

*جدول آنلاین گروه B جام جهانی 2022:

در سایر بازی‌های روز دهم و از گروه A تیم ملی هلند با پیروزی 2 بر صفر مقابل قطر با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی یک هشتم نهایی شد و تیم ملی سنگال با برتری 2 بر یک مقابل اکوادور با 6 امتیاز به عنوان دومین تیم به جمع 16 تیم نهایی راهی یافت.

*ایران صفر – آمریکا یک

گل: کریستین پولیشیچ(38) برای آمریکا

کارت زرد: تایلر آدامز(43) از آمریکا/ محمدحسین کنعانی زادگان(84)

داوران بازی: آنتونیو متئو لاهوز(اسپانیا)/ کمک‌ها: پائو سبریان دیویس و روبرتو دیاز پرز دِل‌پالومار(اسپانیا)/ داور چهارم: کوین اورتگا(پرو)/ داور ویدئویی: مارتینز مونوئرا(اسپانیا)؛ کمک داور ویدئویی: دبورگوس بنگوئچه‌آ(اسپانیا)/ داور پشتیبانی ویدئویی: هرناندز هرناندز(اسپانیا)/ کمک داور آفساید: اورتگا کوین(برزیل)

*گزارش زنده بازی:

*رختکن تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با آمریکا:

*علیرضا جهانبخش تنها بازیکن ایران است که به دلیل دو اخطاره بودن دیدار مقابل آمریکا را از دست داده است.

*بیرانوند که پیش از شروع بازی با گارد ویژه روی صورت تمرین کرده بود، در شروع مسابقه بدون محافظ در زمین حاضر شد.

*همخوانی سرود بازیکنان تیم ملی

*بازی با سوت متئو لاهوز، داور سرشناس اسپانیایی شروع شد و در حالی بازیکنان ایران کار را تهاجمی آغاز کرده بودند در دقیقه 2 با نفوذ رامین رضاییان از سمت راست زمین و دریبل دو طرفه توانست خطا بگیرد که این ضربه کاشته راه به جایی نبرد.

*تیم ایران در حالی که با یک تساوی صعودش به دور حذفی مسجل می‌شود حملات خود را ادامه داد و در دقیقه 5 کم مانده بود که شاگردان کی‌روش به گل برسند.

*در دقیقه 9 سانمتر خطرناک پولشییچ توسط بیرانوند بخه شکل نامناسبی دفع شد و در پشت محوطه توپ به یونس موسی رسید که شوت این بازیکن با بی‌دقتی از بالای دروازه به بیرون رفت.

*تا دقیقه 15 تلاش بازیکنان دو تیم برای خلق موقعت ثمر نداشت و بازی کم کم شکل آرام‌تری به ویژه از سوی بازیکنان ایران گرفت.

*در دقیقه 17 ارسال خطرناک و تند و تیز سرجینیو دِست از جناح راست به شکل خطرناکی به منطقه 6 قدم ایران رسید که بیرانوند با شیرجه‌ای تماشایی توپ را به بیرون محوطه جریمه هدایت کرد.

*پاس چیپ زیبای سعید عزت‌اللهی در دقیقه 20 به پشت مدافعان آمریکا، مهدی طارمی را در موقعیت خوبی به توپ رساند که پاس در عرض او قبل از رسیدن به سردار آزمون توسط تیم ریم دفع شد.

*در دقیقه 25 توصیه ویژه کارلوس کی‌روش به طارمی که باعث شد او جایش را تغییر دهد و به سمت چپ خط حمله برود.

*در دقیقه ۲۸ بازی تیموتی وه‌آ روی یک ضربه سر در محوطه جریمه ایران می‌توانست دروازه بیرانوند را باز کند، اما ضربه سر آرام او توسط بیرانوند مهار شد.

*بعد از صحنه مصدومیت احمد نوراللهی، کارلوس کی‌روش به همراه کریم انصاری‌فرد به داور چهارم اعتراض کردند.

*در دقیقه 33 ارسال دست مت ترنر از جناح راست پس از برخورد به پای میلاد محمدی به جاش سرجنت رسید و او توپ را به تیموتی وه‌آ رساند که در نهایت شوت این بازیکن سیاه پوست از بالای دروازه و با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

*حملات آمریکا در نهایت در دقیقه 38 جواب داد و کریستین پولیشیچ روی یک حرکت تیمی و پاس سرجینیو دست با ضربه سر توانست گل اول یانکی‌ها را وارد دروازه بیرانوند کند.

*در دقیقه 45 جاش سارجنت موقعیت عالی گلزنی برای آمریکا را در موقعیت سه به دو هدر داد و پاس پشت پای او برای تیموتی وه‌آ را مجید حسینی و میلاد محمدی به خوبی دفع کردند.

*در ادامه میلاد محمدی دچار کشیدگی عضله شد و پس از چند دقیقه مداوا در نهایت در دقیقه 3+45 کی‌روش مجبور به تعویض مدافع چپ ایران شد و علی کریمی در دقیقه 3+45 وارد زمین شد.

*در حال که داور بازی 5 دقیقه زمان تلف شده برای نیمه نخست گرفته بود باز هم یانکی‌ها در قیقه 6+45 صاحب یک موقعیت تک به تک شد که شوت زمینی این بازیکن پس از برخورد به تیرک عمودی به تور دروازه ایران چسبید، اما با خوش‌شانی این صحنه توسط کمک داور آفساید اعلام شد تا نیمه اول در نهایت با برتری یک بر صفر آمریکا به اتمام برسد.

*در آغاز نیمه دوم و در دقیقه 46 سردا ر آزمون جای خود را به سامان قدوس داد تا لژیونر لیگ برتری ایران برای نخستین برا وارد زمین شود و در سوی مقابل پولیشیچ که پس از زدن گل دچار مصدومیت شده بود جای خود را به برندن آرونسون داد.

*دقیقه 47 شوت زمینی جاش سرجنت را بیرانوند در دو مرحله جمع کرد.

*در دقیقه 52 رامین رضاییان توپ را از جناح راست ارسال کرد که ضربه سر قدوس از بالای دروازه مت ترنر به بیرون رفت.

*در دقیقه 65 فرار سریع علی قلی‌زاده از سمت چپ محوطه جریمه آمریکا صاحب توپ شد، اما پاس نه‌چندان جالب او پس از گذر از مقابل پای طارمی به قدوس رسید که شوت این بایکن با فاصله کم به بیرون رفت.

*در دقیقه 69 ضربه ایستگاهی یونس موسی از پشت محوطه جریمه و با اختلاف از بلای دروازه به بیرون رفت.

*در دقیقه 70 سعید عزت اللهی روی نفود خود از نیمه زمین آمریکا شوت خود را از پشت محوطه جریمه زد، اما این شوت هم ثمری نداشت.

*در دقیقه 83 توپ ارسالی روی دروازه آمریکا و ضربه علی کریمی به راحتی در اختیار مت ترنر قرار گرفت.

*در دقیقه ۸۲ بازی و روی یک ضربه ارسالی تیم ایران می‌توانست دروازه آمریکا را تهدید کند، اما برخورد علی کریمی با بازیکن آمریکا باعث شد تا فرصت ایران از دست برود. در این بین بازیکنان ایران اعتقاد به خطای هند داشتند، اما داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

*با اعلام داور مسابقه، ۹ دقیقه زمان تلف شده برای این بازی در نظر گرفته شد.

*در دقیقه ۳+۹۰ این دیدار، مرتضی پورعلی گنجی روی سانتر ارسالی رضاییان بار دیگر دروازه آمریکا را تهدید کرد، اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

*در نهایت شاگردان کی‌روش هر چه زدند به در بسته خورد تا تیم ملی ایران با قبول شکست یک بر صفر مقابل یانکی‌ها از صعود به جمع 16 تیم نهایی بازمانند.

*با وجود اتمام بازی تماشاگران همچنان در استادیوم نشسته بودند و از شدت ناراحتی نای بیرون رفتن نداشتند. از همین رو طارمی کی‌روش به سمت هواداران آمدند و از حمایت‌هایشان تشکر کردند.

*همچنین در پایان بازی مهدی طارمی که به صحنه آخر بازی معترض بود و اعتقاد به پنالتی داشت تا چند دقیقه به همراه کی‌روش با متئو لاهوز صحبت کردند.

*ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضا بیرانوند،‌ احسان حاج صفی(71 - سید ابوالفضل جلالی)، میلاد محمدی(3+45 - علی کریمی)، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی زاده(77 - کریم انصاری فرد)، مجید حسینی، سردار آزمون(46 - سامان قدوس)، احمد نورالهی(71 - مهدی ترابی)، رامین رضاییان و سعیدعزت‌الهی

*ترکیب تیم ملی فوتبال آمریکا:

مت ترنر، آنتونی رابینسون، کامرون ویکرز، تیم ریم، سرجینیو دست(82 - شاق مور)، یونس موسا، تایلر آدامز و وستون مک کنی(65 - کلین آکوستا)، کریستین پولیشیچ(46 - برندن آرونسون)، تیموتی وه‌آ(82 - واکر زیمرمن) و جاشوا سرجنت(77 - هاجی رایت)

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *